Przedsiębiorcy z kilkudziesięciu branż mogą wystąpić o zwolnienie z opłacania składek za luty 2021 r. Będą też mogli skorzystać ze świadczenia postojowego maksymalnie trzykrotnie.

Najnowsze zmiany wynikają z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wsparcia przedsiębiorców poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19. Nowe przepisy weszły w życie 28 lutego 2021 roku.

Po zmianie przepisów, przedsiębiorcy z określonych branż mogą wystąpić o zwolnienie z obowiązku opłacania należności z tytułu składek za styczeń 2021 r. lub za grudzień 2020 r. i styczeń 2021 r., albo za luty 2021 r. Tym samym rozszerzone zostają formy wsparcia dla przedsiębiorców dotkniętych pandemią koronawirusa.

Prawo do pomocy otrzymali przedsiębiorcy z niemal 50 różnych branż. Zakres i forma wsparcia zależy od rodzaju przeważającej działalności gospodarczej. O umorzenie składek za luty oraz świadczenie postojowe (maksymalnie trzy razy) będą mogli wystąpić między innymi przedsiębiorcy z branży fitness, gastronomicznej, turystycznej, obiekty noclegowe, uzdrowiska, obiekty kultury i rozrywki, firmy zajmujące się fotografią, produkcją lub dystrybucją filmów i muzyki i fizjoterapeuci. Ze zwolnienia ze składek za grudzień i styczeń skorzystają również taksówkarze i prowadzący usługi wspomagające transport.

Nowe rozporządzenie przesunęło o miesiąc termin złożenia wniosku, czyli wniosek RDZ-B7 można złożyć najpóźniej do 30 kwietnia 2021 r. Zmienił się również termin na przekazanie dokumentów rozliczeniowych za wnioskowany okres. Przedsiębiorca musi to zrobić do 31 marca 2021 r., chyba że jest zwolniony z obowiązku składania deklaracji rozliczeniowej i imiennych raportów – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

W myśl nowego rozporządzenia przedsiębiorcy z określonych branż mogą otrzymać świadczenie postojowe jednokrotnie, dwukrotnie albo trzykrotnie, przy czym uwzględnia się świadczenia już pobrane na podstawie rozporządzenia, które obowiązywało do 27 lutego 2021 r. Wniosek o to świadczenie przedsiębiorcy mogą złożyć najpóźniej w ciągu 3 miesięcy od miesiąca, w którym zostanie zniesiony stan epidemii.

Co ważne, wnioski o wsparcie z Tarczy antykryzysowej 7.0. złożone do 27 lutego włącznie (przed dniem wejścia w życie nowego rozporządzenia) ZUS będzie rozpatrywał na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 19 stycznia 2021 r. Jednak przedsiębiorców, którzy występują o zwolnienie z opłacania składek będzie obowiązywał nowy termin przesyłania deklaracji rozliczeniowych lub imiennych raportów miesięcznych – do 31 marca 2021 r. – dodaje Nowicka.

 

Szanowni Państwo,

podczas wizyty w Urzędzie Miejskim Gminy Koźminek można zostawić plastikowe nakrętki w serduszku, które przez jakiś czas będzie się znajdować na parterze budynku Urzędu.

W przyszłości zainstalujemy je w okolicy Gminnego Ośrodka Zdrowia w Koźminku.

Zbierane przez nas zakrętki będziemy przekazywać do fundacji, organizacji, firm, które biorą udział w zorganizowanych akcjach zbiórek na konkretny cel. Najczęściej jest to zakup sprzętu rehabilitacyjnego czy wózka inwalidzkiego.

Oprócz realnej pomocy, zbieranie nakrętek ma także ważny wymiar ekologiczny. Dzięki temu możemy uczyć dzieci segregacji odpadów, mamy wpływ na mniejszą ilość śmieci na wysypiskach. Zmniejsza się też zużycie surowców potrzebnych do wyprodukowania plastików, na rzecz wykorzystania surowców wtórnych z odpadów. Butelkę plastikową bez zakrętki łatwiej zgnieść, zajmie wtedy mniej miejsca w pojemniku na śmieci. Niezgniecione butelki czy kartony z zakrętką zajmują dużo więcej miejsca w drodze do recyklingu.

Zbierać nakrętki czy nie zawracać sobie tym głowy?

Wielu z nas zadaje sobie to pytanie. Odpowiedź brzmi: zbierać! Są małe, ale to w ich liczbie leży siła i realna pomoc dla wielu potrzebujących.

Zbieraj, aby pomagać!

IMG 4779 002

 

IMG 4778 003

 

IMG 4781 002

 

W dniu dzisiejszym została podpisana umowa na roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Koźminek w miejscowości Osuchów – etap I”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie gminy Koźminek”.

W prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę:

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Budowlanych Jakub Wawrzyniak

62-740 Tuliszków, ul. Zaremby 16/9.

Cena wybranej oferty: 975 222,22 zł brutto

Termin wykonania zadania 31 lipca 2021r.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

IMG 4796 002

IMG 4798 002

aktywizacja1

Projekt "Aktywizacja zawodowa: kwalifikacje i doświadczenie” jest realizowany przez  Fundację Centrum Rozwiązań Biznesowych w ramach  Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6 Rynek pracy, Działanie 6.2 Aktywizacja zawodowa na podstawie umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Poznaniu.

Celem głównym projektu jest do 31 sierpnia 2021 r. zwiększenie możliwości zatrudnienia 72 osób (37 Kobiet) bezrobotnych, biernych zawodowo, poszukujących pracy, pracujących w wieku powyżej 29 roku życia.

Szczególnie zapraszamy:

  • Kobiety
  • Osoby powyżej 50 roku życia
  • Osoby długotrwale bezrobotne
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Osoby zamieszkujące miasta średnie
  • Osoby o niskich kwalifikacjach

Okres realizacji projektu: od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r.

Teren realizacji projektu: Całe województwo Wielkopolskie

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 16 osób

- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 21 osób

- Liczba osób z niepełnosprawnościami pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) – 1 osoba

Projekt skierowany jest do 72 osób (37 Kobiet) bezrobotnych, biernych zawodowo, poszukujących pracy, pracujących w wieku powyżej 29 roku życia spełniających wszystkie warunki:

  • miejsce zamieszkania: województwo Wielkopolskie
  • posiadanie statusu osoby bezrobotnej lub biernej zawodowo lub poszukującej pracy lub „pracującej ubogiej” w wieku powyżej 29 roku życia

Szczególnie zapraszamy:

  • Kobiety
  • Osoby powyżej 50 roku życia
  • Osoby długotrwale bezrobotne
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Osoby zamieszkujące miasta średnie
  • Osoby o niskich kwalifikacjach

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:

1. Identyfikacja indywidualnych potrzeb oraz potencjałów uczestnika IPD(72 osoby, 3 godziny/osoba) – usługa ma na celu identyfikacje potrzeb oraz diagnozę możliwości w zakresie doskonalenia zawodowego, opracowanie IPD dla 72 osób.

2. Blok miękkich kompetencji zawodowych. Każdy z uczestników weźmie udział w niżej wymienionym wsparciu podzielonym na moduły (16 godzin/1 grupa, średnio 12 osób/grupa, 72 osoby/5 grup):

  • Zawodowe kompetencje interpersonalne - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, praca nad świadomym i samodzielnym podejmowaniem decyzji przez UP;
  • Rynek pracy i warsztaty edukacyjne - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: metody poszukiwania pracy, wyboru odpowiedniego zawodu oraz pomoc w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, w tym podnoszenia lub uzupełniania kompetencji i kwalifikacji zawodowych.
  • Warsztat autoprezentacji - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: autoprezentacja, rozmowa kwalifikacyjna itp.

3. Szkolenia kwalifikacyjne/kompetencyjne (średnio 120 godzin/grupę, średnio 12 osób/grupa, 60 osób/5 grup) – celem szkolenia jest przygotowanie UP do wejścia na rynek pracy poprzez wyposażenie ich w aktualną wiedzę i adekwatne kwalifikacje/umiejętności niezbędne w rynku pracy. UP zostanie skierowany przez doradcę zawodowego na dany rodzaj szkolenia, zgodny z jego ścieżką reintegracji oraz zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy.

4. Kompleksowe i indywidualne pośrednictwo pracy (4godziny/osoba, 60 osób) – Celem jest najtrafniejszy dobór odpowiedniej oferty pracy dla Uczestnika Projektu oraz właściwego Uczestnika Projektu na stanowisko zgodnie z oczekiwaniami pracodawcy.

5. Staże zawodowe (3 miesiące/osoba, 38 osób) – każdy z 38 uczestników projektu odbędzie trzymiesięczne staże zawodowe. Staże zawodowe dobierane będą względem predyspozycji każdego z uczestników oraz zgodnie z ukończonym szkoleniem zawodowym, w celu zdobycia doświadczenia zawodowego.

Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:

•    stypendium szkoleniowe (6,78 /h brutto)1
•    stypendium stażowe (1 017,00 zł brutto/ miesiąc)1
•    zwrot kosztów dojazdu na część zajęć
•    wyżywienie podczas zajęć
•    bezpłatne formy wsparcia (indywidualne doradztwo zawodowe, szkolenia zawodowe, pośrednictwo pracy)
•    profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
•    materiały piśmiennicze (długopis, notatnik),
•    zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
•    zaświadczenie o ukończeniu staży
•    pokrycie kosztów egzaminów
•    pokrycie kosztów badań lekarskich

kas 

  • Akcja składania zeznań PIT za 2020 r. potrwa do 30 kwietnia 2021 r.
  • Przypominamy emerytom i rencistom, jak mogą przekazać 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego i jak najszybciej otrzymać zwrot podatku.

 W tym roku osoby, które otrzymały z organu rentowego PIT-11A, mogą:

  • złożyć samodzielnie zeznanie roczne, albo
  • nic nie robić do 30 kwietnia - wtedy urząd skarbowy zaakceptuje zeznanie PIT-37 za 2020 r., automatycznie wygenerowane w usłudze Twój e-PIT.

Zwrot nadpłaty

Zwrot nadpłaty podatku trwa do 45. dni, jeśli zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane albo złożone elektronicznie - najłatwiej w usłudze twój e-PIT, dostępnej w serwisie e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl.

W przypadku zeznań papierowych termin zwrotu wynosi do 3. miesięcy.

Ważne:

aby uzyskać zwrot nadpłaty, zgłoś swój rachunek bankowy do urzędu skarbowego – możesz to zrobić w zeznaniu podatkowym lub na formularzu
ZAP-3. Jeżeli rachunek był zgłoszony wcześniej i jest aktualny, nie musisz nic robić.

Przekazanie 1% na rzecz OPP

Emeryci lub renciści, którzy otrzymali z organu rentowego PIT-40A i chcą przekazać 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP), mogą wskazać wybrane OPP w oświadczeniu PIT-OP lub w zeznaniu podatkowym.

Emeryci i renciści, którzy otrzymali jeden PIT-40A i chcą, by wskazana w ubiegłym roku OPP otrzymała ich 1% podatku, nie będą musieli nic robić, jeśli do 31 marca 2021 r. nie zostanie odwołany stan epidemii. Jeśli natomiast stan epidemii byłby odwołany, to emeryt/rencista będzie musiał sam złożyć PIT-OP lub zeznanie PIT-37 lub PIT-36.

Jeśli podatnik otrzymał PIT-11A i chce przekazać 1% na tę samą organizację co w ubiegłym roku, nie musi nic robić. Urząd skarbowy zrobi to za niego za pośrednictwem usługi Twój e-PIT w automatycznie zatwierdzonym zeznaniu podatkowym.

Jeżeli natomiast podatnik chce przekazać 1% podatku na rzecz innej OPP niż rok wcześniej, musi złożyć PIT-OP lub zeznanie podatkowe.

Ważne:

  • wskazana w ubiegłym roku OPP musi znajdować się w aktualnym Wykazie OPP,
  • gdy w systemie znajduje się zeznanie – niezależnie od tego, czy złożysz je sam, czy zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane przez KAS – nie składaj PIT-OP.

 

 

 

Dzisiaj, tj. 24.02.2021 r., zostały podpisane umowy na roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.:

1) „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody SUW Pietrzyków”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy Koźminek”. Zakres robót związanych z modernizacja Stacji Uzdatniania Wody obejmuje: wymianę rurociągów, armatury, montaż urządzeń pomiarowych na studniach i SUW, montaż agregatu sprężarkowego, montaż agregatu prądotwórczego, wymianę rurociągów w studniach głębinowych, wymianę pomp w zestawie hydroforowym, wymianę sprężarki do napowietrzania wody niezbędnej w procesie technologicznym.

Wartość umowy 520 290,00 zł brutto.

2) „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody SUW Moskurnia”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy Koźminek”

Wartość umowy 305 040,00 zł brutto.

Zakres robót związanych z modernizacją Stacji Uzdatniania Wody w Moskurnii obejmuje: wymianę pomp i rurociągów w studni głębinowej (rury studzienne), montaż agregatu sprężarkowego, wymianę sprężarki do napowietrzania wody, montaż urządzeń pomiarowych na studni oraz na SUW, montaż agregatów prądotwórczych.

W toku obu postępowań przetargowych wyłoniono wykonawcę - firmę:

HYDRO-MARKO Sp. z o.o. Sp. K.

63-200 Jarocin, ul. Wojska Polskiego 139

Termin wykonania dla obu zadań 30 czerwca 2021r.

Projekty są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

image0 002

Podkategorie

Aktualności

powrót do góry strony