Szanowni Przedsiębiorcy,

posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.

                  W związku z art. 11¹ pkt. 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1119), uprzejmie przypominam , że przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia w sekretariacie Urzędu Miejskiego Gminy Koźminek do dnia 31 stycznia 2024r., lub za pomocą platformy ePuap,  oświadczenia  o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim (druk dostępny na stronie www.kozminek.pl) oraz dokonania opłaty.

DODATKOWE INFORMACJE DLA PRZESIĘBIORCY

1.Zgodnie z art. 18  ust.12 pkt 5 lit. a oraz ust. 12a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 111 ust. 4, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. a nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 111 ust. 2.

2.W przypadku przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu organ zezwalający cofa zezwolenie (zezwolenia) – art. 18 ust.10 pkt 5 ww. ustawy.

3.Jako wartość sprzedaży napojów alkoholowych należy podać kwotę należną przedsiębiorcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów
i usług oraz podatku akcyzowego
.

4.Wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przedstawiona
w oświadczeniu stanowi podstawę do naliczenia opłaty rocznej za korzystanie
z zezwolenia (zezwoleń)
w danym roku kalendarzowym – na zasadach określonych
w art. 11 1 ust.5 i 6 ww. ustawy.

L.p.

Rodzaj

sprzedanych

napojów alkoholowych

Opłata podstawowa pobierana

w przypadku, gdy wartość
sprzedaży napojów alkoholowych

nie przekroczyła progu ustawowego

Opłata podwyższona pobierana

w przypadku, gdy wartość

sprzedaży napojów alkoholowych przekroczyła próg ustawowy

1.

o zawartości

do 4,5% alkoholu oraz piwa

przy wartości sprzedaży

do 37 500 zł – opłata wynosi: 525 zł

przy wartości sprzedaży

powyżej 37 500 zł – opłata wynosi

1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim

2.

o zawartości

powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa)

przy wartości sprzedaży

do 37 500 zł – opłata wynosi: 525 zł

przy wartości sprzedaży

powyżej 37 500 zł – opłata wynosi

1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim

3.

o zawartości

powyżej 18%

alkoholu

przy wartości sprzedaży

do 77 000 zł – opłata wynosi: 2100 zł

przy wartości sprzedaży

powyżej 77 000 zł – opłata wynosi

2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim

5.Opłatę roczną za korzystanie z zezwolenia (zezwoleń) w danym roku kalendarzowym należy uiszczać w trzech równych ratach, w ustawowych, nieprzywracalnych terminach:
do 31 stycznia, 31 maja i 30 września albo jednorazowo do 31 stycznia danego roku
- art. 111 ust.7 ww. ustawy.

Wpłaty należy dokonywać na rachunek gminy Koźminek:

nr konta:  02 8404 0006 2001 0000 1384 0002

Zgodnie z art. 18 ust.12 pkt 5 lit. b oraz ust. 12b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty.

Do pobrania: Oświadczenie 2024.doc

 

Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koźminku

ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownicze:

,,Robotnik gospodarczy”

I. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. wykształcenie minimum zawodowe,
  3. doświadczenie w pracach przy utrzymaniu porządku, zieleni, napraw konserwatorskich (dachy, elementy budynków) itp,
  4. prawo jazdy kat. B,
  5. stan zdrowia pozwalający na podjęcie i wykonanie zatrudnienia na stanowisku a szczególnie brak przeciwwskazań do pracy na wysokościach,
  6. nieposzlakowana opinia,
  7. osoba nieskazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  8. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  9. dyspozycyjność.

II. Wymagania dodatkowe mile widziane:

  1. uprawnienia palacza c.o. kotłów na paliwo stałe,
  2. uprawnienia w zakresie eksploatacji urządzeń energetycznych do 1kV,
  3. prawo jazdy kategoria T lub B+E lub C

III. Warunki pracy na danym stanowisku:

1. forma zatrudnienia – umowa o pracę,

2. wymiar zatrudnienia - pełny etat,

3. wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2022 poz. 530 ze zm.) oraz Regulaminu wynagradzania i premiowania pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koźminku

4. wynagrodzenie wypłacane do ostatniego dnia każdego miesiąca,

5. praca w terenie.

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. grudzień 2023) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zakładzie Komunalnym i Mieszkaniowym w Koźminku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 9 %.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. wykonywanie drobnych prac tynkarskich, remontowych, dekarskich, porządkowych, pielęgnacyjnych,
  2. prawidłowa eksploatacja narzędzi i sprzętu przydzielonego do wykonywania zleconych zadań,
  3. kontrola stanu technicznego obiektów budowlanych i zgłaszanie nieprawidłowości w tym zakresie,
  4. obsługa sprzętu ogrodniczego i elektronarzędzi,
  5. kierowanie pojazdami będącymi własnością Zakładu,
  6. właściwe i rzetelne wykonywanie innych prac zleconych przez bezpośredniego przełożonego – kierownika oraz jego przełożonych,
  7. terminowe wykonywanie powierzonych zadań służbowych i poleceń przełożonych,
  8. przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
  9. przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów o ochronie przeciwpożarowej,
  10. przestrzeganie przepisów o ochronie tajemnicy służbowej i państwowej,
  11. należyta dbałość i odpowiedzialność za powierzone mienie,
  12. zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z interesantami.

V. Oferty powinny zawierać następujące dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys – curriculum vitae (CV),
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
  4. kserokopie dokumentów potwierdzające staż pracy,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
  6. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – załącznik nr 1,
  7. oświadczenie – zgoda na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 2,
  8. oświadczenie o niekaralności – załącznik nr 3,
  9. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych – załącznik nr 4,
  10. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku – załącznik nr 5

Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie w biurze Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Koźminku, ul. Mielęckiego 9, 62-840 Koźminek od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 15.00 lub wysłać pocztą z dopiskiem „dotyczy naboru na stanowisko: robotnik gospodarczy”w terminie do 25 stycznia 2024 r. do godz. 1500 .

Dokumenty, które wpłyną do Zakładu po upływie wyżej wskazanego terminu lub które będą niekompletne nie będą rozpatrywane. Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.

Wymagane dokumenty: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz.1781 ze zm.)”

VI. Klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla osób biorących udział w procesie rekrutacji.

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dalej RODO, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej mający swoją siedzibę w ul. Mieleckiego 9 , 62-840 Koźminek ; tel. 62 7637115, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z procesu rekrutacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, Kodeksem Pracy, ustawą o pracownikach samorządowych oraz innymi aktami normatywnymi niezbędnymi do realizacji zadań wynikających z ww. ustaw.
  3. Zakres przetwarzanych danych: imię (imiona), nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, inne dane osobowe, jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez kandydata ze szczególnych uprawnień przewidzianych w procesie rekrutacji.
  4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez komórki organizacyjne Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, których praca związana jest z prowadzeniem spraw związanych z procesem rekrutacji, dotyczących w szczególności: przetwarzania danych osobowych znajdujących się w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym również przechowywania tych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. W związku z przetwarzaniem danych, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko instytucje uprawnione do odbioru tych danych w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres określony w przepisach prawa i zgodnie z tymi przepisami.
  7. Pani/Pana dane nie podlegają profilowaniu.
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do udziału przez Panią/Pana w procesie rekrutacji.
  9. Przysługuje Pani/Panu prawo:
  • dostępu do swoich danych, w tym prawo do uzyskania kopii danych,
  • żądania sprostowania danych, ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania (jeżeli są nieprawdziwe lub nieaktualne);
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  • przeniesienia swoich danych;
  • wniesienia skargi w zakresie ochrony danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, jeżeli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.

logo sww                                               logo wielkopolska dla planety

Konkurs „Wielkopolska dla Planety 2030”



Samorząd Województwa Wielkopolskiego ogłasza Konkurs o Nagrodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego „Wielkopolska dla Planety 2030” edycja 2024.

Do udziału zapraszamy:

• w kategorii „Nauka” doktorów i doktorantów,
• w kategorii „Biznes” przedsiębiorców.

Kategoria „Nauka” adresowana jest do doktorów i doktorantów, którzy swoją aktywność naukową skupiają na tematyce związanej z potrzebą zintegrowanych działań w obszarze gospodarczym, społecznym i ochrony klimatu. Natomiast kategoria „Biznes” skierowana jest do regionalnych przedsiębiorstw stosujących innowacyjne rozwiązania w ramach sześciu inteligentnych specjalizacji dla Wielkopolski.

Celem konkursu jest promocja wielkopolskiego wkładu w osiągnięcie Celów Zrównoważonego Rozwoju SDG oraz promocja transferu wiedzy do gospodarki, dzięki któremu możliwe będą realne zmiany uwzględniające rozwiązania proklimatyczne we wszystkich obszarach życia społecznogospodarczego.

Na laureata czekają atrakcyjne nagrody:
• w kategorii „Nauka” – nagroda wyjazdowa: udział w targach World Al Show Singapore w terminie 31.07.-5.08.2024 lub 2-tygodniowy pobyt w Danau Girang Field Centre (Borneo, Malezja) w lipcu 2024 r.,
• w kategorii „Biznes” – nagroda finansowa: 50 000 PLN.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie i przesłanie w formie elektronicznej formularza zgłoszeniowego oraz zgody na przetwarzanie wizerunku (stanowiących załączniki do Regulaminu) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 stycznia 2024 r.

Szczegóły: https://www.umww.pl/konkurs-wielkopolska-dla-planety-2030

 

 

 

W dniu 6 stycznia na hali sportowej w Koźminku, odbył się XI Gminny Turniej Halowej Piłki Nożnej Jednostek  OSP. Do rywalizacji przystąpiło sześć ekip z następujących OSP: Koźminek, Nowy Nakwasin, Krzyżówki – Młynisko, Dębsko, Pietrzyków oraz z Marianowa. Klasyfikacja końcowa sportowej rywalizacji naszych strażaków:

I miejsce OSP Koźminek,

II miejsce OSP Nowy Nakwasin,

III miejsce OSP Pietrzyków,

IV miejsce OSP Dębsko,

V miejsce OSP Marianów,

VI miejsce OSP Krzyżówki – Młynisko.

Zwycięska drużyna pojedzie na XI Powiatowy Turniej Halowej  Piłki Nożnej Jednostek OSP, który zostanie rozegrany w dniu 13 stycznia br. na hali sportowej w Liskowie. Początek zawodów o godz. 10.00, wstęp otwarty na imprezę.   

Urząd Statystyczny w Poznaniu informuje, że w dniach 1-20 stycznia 2024 r., w wybranych gospodarstwach domowych Główny Urząd Statystyczny realizuje badanie „Ochrona zdrowia w gospodarstwach domowych”. Celem badania jest uzyskanie informacji na temat potrzeb oraz korzystania z usług i świadczeń zdrowotnych przez gospodarstwa domowe, a także poniesionych wydatków.

 

UWAGA! Badanie przeprowadzają ankieterzy statystyczni GUS, których tożsamość można sprawdzić na stronie Urzędu Statystycznego w Poznaniu https://poznan.stat.gov.pl/badania-ankietowe/statystyczne-badania-ankietowe-2024/ oraz na stronie Głównego Urzędu Statystycznego https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera .

ochrona zdrowia badanie

Aktualności

powrót do góry strony