Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy
Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu
60-594 Poznań ul. Dąbrowskiego 174 /176 tel: 61 8495150 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www: www.imgw.pl
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 62 |
|
Nazwa biura |
IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu |
Zjawisko/stopień zagrożenia |
Upał/ 1 |
Obszar |
województwo wielkopolskie powiat kaliski |
Ważność |
od godz. 14:00 dnia 11.09.2023 do godz. 18:00 dnia 13.09.2023 |
Przebieg |
Prognozuje się upał. Temperatura maksymalna w dzień od 28°C do 31°C. Temperatura minimalna w nocy od 14°C do 17°C. |
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) |
80% |
Uwagi |
Brak. |
Godzina i data wydania |
godz. 07:34 dnia 11.09.2023 |
SMS |
IMGW-PIB OSTRZEGA: UPAŁ/1 wielkopolskie/kaliski od 14:00/11.09 do 18:00/13.09.2023 temp. maks 31 st, temp min 14 st. |
Opracowanie niniejsze i jego format, jako przedmiot prawa autorskiego podlega ochronie prawnej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Wszelkie dalsze udostępnianie, rozpowszechnianie (przedruk, kopiowanie, wiadomość sms) jest dozwolone wyłącznie w formie dosłownej z bezwzględnym wskazaniem źródła informacji tj. IMGW-PIB. |
W dniu 07 września 2023r. w Urzędzie Miejskim Gminy Koźminek odbyło się uroczyste wręczenie aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego następującym nauczycielom: Pani Monice Kąciak nauczycielowi Publicznego Przedszkola w Koźminku, Pani Ninie Chwiłkowskiej i Pani Patrycji Kryjon nauczycielom Szkoły Podstawowej w Nowym Nakwasinie oraz Pani Monice Poroś nauczycielowi Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Mielęckiego w Koźminku.
Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego wręczyła Burmistrz Gminy Koźminek – Iwona Michniewicz.
Serdecznie gratulujemy Paniom uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego. Życzymy satysfakcji z pracy w zaszczytnym zawodzie nauczyciela oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.
Jak najlepiej zapoznać dziecko ze sztuczną inteligencją? Dzięki bezpłatnym warsztatom - Koduj z Gigantami
- 67% Polaków obawia się AI.
- Świadomość treści stworzonych przez narzędzia oparte o sztuczną inteligencję maleje z wiekiem.
Czy słusznie i co to ma wspólnego z warsztatami programistycznymi dla dzieci i młodzieży?
Wielkimi krokami zbliża się kolejna edycja bezpłatnych warsztatów Koduj z Gigantami, które już po raz 13 wprowadzą dzieci i młodzież w świat programowania. Akcję wspierają liczni patroni honorowi, w tym MEiN, GovTech Polska czy NASK, a także włodarze miast, w których odbywać się będą zajęcia stacjonarne. Czy młodzi adepci sztuki programowania odnajdą się w świecie AI?
Twórz, koduj, odkrywaj sztuczną inteligencję! Warsztaty “Koduj z Gigantami. W krAInie przyszłości” wystartowały 26 sierpnia i potrwają do końca września. W zajęciach będzie można wziąć udział stacjonarnie w ponad 100 polskich miastach, a termin warsztatów w danym mieście sprawdzić można oczywiście na naszej stronie Internetowej.
Rejestracja na wydarzenie możliwa jest od 1 sierpnia na stronie www.kodujzgigantami.pl .
Już po raz 13 organizatorzy bezpłatnej akcji przybliżą młodym uczestnikom podstawy programowania i korzystania z nowych technologii, dając możliwość równego dostępu do tego rodzaju zajęć i przeciwdziałając wykluczeniu cyfrowemu.
Do udziału w warsztatach wystarczą chęć nauki i ciekawość. W pozostałe aspekty programowania, uczestników wprowadzą wykwalifikowani trenerzy, którzy nie tylko uczą, ale i inspirują młodych fanów kodowania.
Zrozumieć technologię AI
Każdej edycji Koduj z Gigantami przyświeca inny motyw. Tym razem Giganci Programowania zaproszą uczestników do KrAIny Przyszłości, a o tematyce warsztatów mówi już sama nazwa zapisana w przewrotny sposób. To w niej organizatorzy wyróżniają litery AI (Artificial Intelligence), czyli z ang. “sztuczna inteligencja”.
Właśnie o świat sztucznej inteligencji zostaną oparte zajęcia Koduj z Gigantami w ramach 13 edycji warsztatów.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych środowisk i aktualnej wiedzy, prowadzący zajęcia przedstawią sztuczną inteligencję oraz szanse i zagrożenia jakie ona ze sobą niesie. Przy użyciu takich środowisk jak Scratch, Minecraft Education czy Visual Studio uczestnicy przekonają się, że sztuczna inteligencja może znaleźć zastosowanie w wielu obszarach codziennego życia. W projektach wykorzystane zostaną różnego rodzaju elementy związane ze sztuczną inteligencją, nadając projektom niespotykany dotąd wygląd i zastosowanie.
- “Spodziewać się można, że sztuczna inteligencja towarzyszyć będzie na każdym etapie edukacji. Z pewnością pomoże w tworzeniu dostosowanych materiałów edukacyjnych oraz wspomoże zarówno edukatorów, jak i uczniów, dostarczając różnego rodzaju pomysły i inspiracje. Sztuczna inteligencja budzi jednak wiele obaw i wątpliwości. Dlatego podczas naszych warsztatów chcemy połączyć naukę programowania z tematem sztucznej inteligencji. Uczestnikom akcji pokażemy narzędzia AI i sposoby na ich pożyteczne wykorzystanie - jako źródło inspiracji, usprawnienia, a nie bezmyślnego kopiowania. Do tej pory, gdy uczeń miał problem z zadaniem domowym musiał prosić o pomoc rodziców lub nauczyciela następnego dnia szkolnego. Teraz rolę takiego domowego nauczyciela może pełnić sztuczna inteligencja” - o tym jak przydatna chociażby w procesach edukacyjnych może okazać się sztuczna inteligencja przekonuje Dawid Leśniakiewicz, współzałożyciel szkoły Giganci Programowania, organizatora akcji Koduj z Gigantami.
Kto może wziąć udział w zajęciach i jaką wiedzę może zdobyć?
Akcja Koduj z Gigantami otwarta jest dla dzieci i młodzieży z całej Polski, a zajęcia zostały podzielone na 3 grupy wiekowe: 7-9 lat, 10-12 lat oraz 13-18 lat. Warsztaty będą prowadzone przy wykorzystaniu różnych środowisk i języków programistycznych oraz programów, tj:
- Scratch - podstawowe środowisko, które pozwala wprowadzić najmłodszych w świat programowania,
- Minecraft Education - możliwość kodowania Minecrafta przy pomocy blokowego języka programowania;
- App Inventor - pozwala na tworzenie aplikacji i gier na urządzenia mobilne;
- C# - jeden z najbardziej zaawansowanych i profesjonalnych języków programowania, w którym pracują zawodowi programiści;
- Python – język programowania o rosnącej popularności, pozwalający tworzyć zaawansowane projekty;
Aby wziąć udział w bezpłatnych warsztatach, należy zarejestrować się na stronie www.kodujzgigantami.pl .
Organizatorem akcji jest najprężniej rozwijająca się szkoła kodowania dla dzieci i młodzieży Giganci Programowania, która już od 8 lat realizuje swoją misję cyfrowej edukacji młodego pokolenia. Do tej pory Giganci przeszkolili ponad 150 tys. młodych fanów kodowania.
Szanowni Mieszkańcy Gminy Koźminek, Droga Młodzieży!
Niniejszym informujemy, iż otwieramy nabory do Młodzieżowej Rady Gminy, zgodnie z uchwałą z dnia 27 lutego 2020r, w sprawie: powołania Młodzieżowej Rady Gminy Koźminek oraz nadania jej statutu.
Czym jest Młodzieżowa Rada Gminy?
- Młodzieżowa Rada Gminy Koźminek, to reprezentacja młodzieży zamieszkałej na terenie Gminy Koźminek w wieku do 18 roku życia.
- Młodzieżowa Rada Gminy Koźminek podejmuje działania, w celu prezentacji poglądów osób młodych oraz wzmocnienia udziału tych osób w życiu społeczności lokalnej.
- Młodzieżowa Rada Gminy Koźminek jest organem konsultacyjnym Burmistrza Gminy Koźminek.
- Siedzibą Rady jest Koźminek. Posiedzenia Rady odbywają się w Urzędzie Miejskim Gminy Koźminek. W szczególnych przypadkach, w związku z tematem posiedzenia, posiedzenie może odbyć się w innym miejscu, w uzgodnieniu z właścicielem lub użytkownikiem tego miejsca.
Zasady naboru:
- W skład Młodzieżowej Rady Gminy Koźminek wchodzi od 6 do 10 osób, reprezentujących szkoły podstawowe z terenu gminy Koźminek, oraz młodzież ze szkół ponadpodstawowych, zamieszkała na terenie gminy Koźminek, która nie ukończyła 18 roku życia.
- Kadencja Młodzieżowej Rady Gminy Koźminek trwa 2 lata.
- Tryb wyboru przedstawicieli ustalają poszczególne szkoły oraz inne organizacje, działające na rzecz młodzieży. Wskazanie przedstawicieli ma postać pisemnej informacji, składanej do końca września roku wyborczego Rady Młodzieżowej, Burmistrzowi Gminy Koźminek przez dyrektora szkoły oraz reprezentanta samorządu uczniowskiego danej szkoły. W przypadku organizacji - przez dwóch przedstawicieli zarządu organizacji.
- Szkoły wskazują po 2 przedstawicieli do Młodzieżowej Rady Gminy Koźminek, kolejne 4 osoby pochodzą:
- ze wskazania organizacji z terenu gminy działającej na rzecz osób młodych,
- ze wskazania przez 20 osób, zamieszkałych na terenie Gminy Koźminek.
- Tryb wyboru przedstawicieli do Młodzieżowej Rady Gminy Koźminek, powinien opierać się na zasadach wyborów demokratycznych, powszechnych i tajnych.
Zgłoszenie kandydatów należy złożyć w formie pisemnej, Burmistrzowi Gminy Koźminek do dnia 30 września 2023r..