Szanowni Państwo,
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaprasza organizacje działające w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich do udziału w konkursie „Lokalne Ekopraktyki”. Jego celem jest wyłonienie i nagrodzenie najciekawszych inicjatyw ekologicznych (zrealizowanych na przestrzeni przynajmniej ostatniego roku, licząc od daty ogłoszenia konkursu), przez organizacje lokalne.
Uczestnikami konkursu mogą zostać przykładowo: Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, Gminne Ośrodki Kultury, organizacje społeczne, towarzystwa regionalne i inne organizacje pozarządowe działające na obszarach wiejskich i miejsko-wiejskich, posiadające wpis w odpowiednim dla wykonywanej działalności rejestrze, prowadzące działalność na minimum rok przed dniem ogłoszenia konkursu.
Zgłaszana do konkursu ekopraktyka musi spełnić warunek, tj. w projekt musi zostać zaangażowanych co najmniej 5 osób.
Przykładowe inicjatywy, które można zgłaszać do konkursu, to m.in. sposoby na oszczędzanie energii i zasobów, takie jak np. zbieranie deszczówki; różnorodne biologicznie ogródki; retencja wody; proekologiczne miejsce spotkań; wymiana sąsiedzka; warsztaty ekologiczne; naprawy w duchu no-waste; niemarnowanie żywności, niemarnowanie zasobów.
Najciekawsze inicjatywy ekologiczne zostaną nagrodzone oraz zaprezentowane w publikacji MKiŚ.
Więcej informacji oraz regulamin znajduje się na stronie konkursu: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/ekopraktyki.
Zgłoszenia do konkursu przyjmujemy do 8 września.
Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją działań promocyjnych
Ministra Klimatu i Środowiska
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej jako: RODO, uprzejmie informuję, że:
Tożsamość administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Klimatu i Środowiska.
Może się Pani/Pan z nami kontaktować w następujący sposób:
listownie na adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą: /mos/skrytka
poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefonicznie: 22 36 92 900.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Nad prawidłowością przetwarzania Pani/Pana danych osobowych czuwa wyznaczony przez Administratora inspektor ochrony danych (IOD), z którym można się kontaktować:
listownie na adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą: /mos/skrytka
poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
Cele przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- zaproszenia do udziału w działaniach promocyjnych realizowanych przez Ministra Klimatu i Środowiska[1]
- w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów[2].
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Pani/Pana dane osobowe są udostępniane podmiotowi, który przetwarza dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmiot przetwarzający), tj. firmie świadczącej usługi informatyczne.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, nie stanowią jednak one odbiorców danych w rozumieniu przepisów RODO.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, tj. 1 miesiąc od dnia zakończenia działania promocyjnego, do którego udziału została Pani/Pan zaproszona/zaproszony.
Przysługujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych i uzyskania ich kopii
- prawo do sprostowania danych
- prawo do usunięcia danych
- prawo ograniczenia przetwarzania
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
Aby skorzystać z powyższych praw należy skontaktować się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe zawarte są powyżej).
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzamy Pani/Pana dane niezgodnie z prawem.
Informacja o przekazywaniu danych osobowych do państw trzecich
Nie przekazujemy Pani/Pana danych do państw trzecich.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora skutkuje brakiem możliwości wysłania informacji o działaniach promocyjnych realizowanych przez Ministra Klimatu i Środowiska.
Wydział Projektów Edukacyjnych
Departament Edukacji i Komunikacji
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa
Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie jest Pani/Pan jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymała Pani/otrzymał Pan niniejszą wiadomość wskutek pomyłki, proszę o niezwłoczne powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.
[1] Art. 6 ust. 1 lit. e RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2512, z późn. zm.).
[2] Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, z późn. zm.) oraz Instrukcji Kancelaryjnej obowiązującej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska.
Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu ogłasza od dnia 03.08.2023 roku nabór wniosków dla zadań wpisujących się w Program Priorytetowy „Moja Woda” na lata 2020-2024.
Podmioty mogące ubiegać się o dofinansowanie oraz szczegółowe warunki dofinansowania z WFOŚiGW w Poznaniu, określone są w treści Programu Priorytetowego „Moja Woda” oraz w Regulaminie naboru wniosków, stanowiących załącznik do niniejszego ogłoszenia.
W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:
1) Założyć konto na portalu beneficjenta na stronie: https://portalbeneficjenta.wfosgw.poznan.pl (nie dotyczy osób posiadających już konto na portalu beneficjenta) w celu pobrania, wypełnienia i przesłania wniosku o dofinansowanie. Dodatkowe informacje znajdą Państwo na portalu beneficjenta w sekcji „PYTANIA I ODPOWIEDZI”.
2) Pobrać, a następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie (wersja 3.x.x), dostępny po lewej stronie w zakładce „DEDYKOWANA OFERTA DLA BENEFICJENTA (FORMULARZE WNIOSKÓW) Programy i konkursy”. Po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych.
3) Wysłać wypełniony formularz wniosku do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej na portalu beneficjenta.
4) Wydrukować wypełniony formularz wniosku wraz z załącznikami, podpisać i dostarczyć:
w wersji papierowej do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu
ul. Szczepanowskiego 15A, 60-541 Poznań
w godzinach jego pracy 8:00-15:00
albo za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
(Od 1 marca 2022 r. biuro WFOŚiGW w Poznaniu tymczasowo mieści się pod adresem
ul. Dąbrowskiego 79A, 60-529 Poznaniu w biurowcu Omega)
Dostarczone (w wersji elektronicznej za pośrednictwem portalu beneficjenta i w wersji papierowej albo za pośrednictwem ePUAP) formularze wniosków muszą posiadać taką samą sumę kontrolną umieszczoną na dokumencie.
Ocenie będą podlegać tylko te wnioski, które wpłynęły w terminie naboru, zostały przesłane za pośrednictwem portalu beneficjenta w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana wersja (z tożsamą sumą kontrolną).
O zachowaniu terminu złożenia wniosku decyduje data jego wpływu do WFOŚiGW w wersji papierowej albo na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Informujemy również, iż nabór wniosków może zostać zakończony albo wstrzymany, o czym będą Państwo informowani poprzez portal beneficjenta oraz stronę internetową www.wfosgw.poznan.pl
________________________________________
Informacje w sprawie szczegółów Programu:
tel. 532 741 443
Telefon czynny w godz. od 11 do 15
Prosimy naszych Wnioskodawców i Beneficjentów o rozwagę w wyborze dostawcy i firmy instalacyjnej do wykonania wymiany źródła ciepła z dofinansowaniem programu „Czyste Powietrze”.
Płacicie Państwo za zakup i montaż nowego źródła ciepła np. pompy ciepła
– i refinansujecie zrealizowane zadanie z przyznanej i należnej Wam dotacji w ramach programu „Czyste Powietrze”!
Niestety, zdarzają się na rynku usług nieuczciwy wykonawcy, którzy oferują usługi i produkty niskiej jakości oraz zawyżają ceny.
Zwracamy uwagę, że wybór firmy sprzedającej urządzenie jak i wykonującej jego montaż należy do Państwa – naszych Wnioskodawców i Beneficjentów.
Prosimy Państwa o ostrożność i rozwagę, w szczególności w przypadku oferty akwizytorów na instalację źródła ciepła, w tym POMPY CIEPŁA. Nieuczciwi sprzedawcy proponują niedopasowane do Waszego domu i potrzeb – niskiej jakości urządzenia, które w okresie grzewczym zużywają dużo prądu, a ich trwałość i jakość jest słaba.
Prosimy o dokładne i uważne sprawdzenie firmy i jej oferty jeszcze przed podpisaniem umowy, w szczególności jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do:
– oferowanej ceny usługi i produktu,
– oferowanych parametrów urządzenia lub instalacji,
– oferowanych warunków serwisowych i gwarancji.
Prosimy o uważność i podejmowanie decyzji bez pośpiechu, w konsultacji z gminnym punktem konsultacyjno – informacyjnym, sołtysem lub regionalnie funkcjonującym wfośigw. Warto sprawdzić parametry urządzenia i jego rzeczywistą cenę w internecie. Można także porozmawiać ze znajomymi i sąsiadami, którzy taki proces inwestycyjny mają już za sobą. Warto też skorzystać z funkcjonującej w ramach programu „Czyste Powietrze” tzw. listy ZUM (listy zielonych urządzeń i materiałów) – dostępnej online pod adresem https://lista-zum.ios.edu.pl/, która zawiera zweryfikowane urządzenia i materiały o potwierdzonej jakości.
Przede wszystkim warto współpracować z firmami poleconymi i znanymi na lokalnym rynku.
Prawidłowo zrealizowana inwestycja z dotacją z programu „Czyste Powietrze” to niższe koszty ciepła w Waszych domach, a tym samym niższe wydatki na ogrzewanie.
Zależy nam na Państwa bezpieczeństwie i wyłącznie korzyściach uzyskanych z programu „Czyste Powietrze”.
Życzymy Państwu spotkań wyłącznie z rzetelnymi firmami i satysfakcji ze zrealizowanej inwestycji!
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy
Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu
60-594 Poznań ul. Dąbrowskiego 174 /176 tel: 61 8495150
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www: www.imgw.pl
Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 46 |
|
Nazwa biura |
IMGW-PIB Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu |
Zjawisko/stopień zagrożenia |
Intensywne opady deszczu/ 1 |
Obszar |
województwo wielkopolskie powiat kaliski |
Ważność |
od godz. 11:00 dnia 05.08.2023 do godz. 11:00 dnia 06.08.2023 |
Przebieg |
Prognozowane są opady deszczu o natężeniu umiarkowanym, okresami silnym. Prognozowana wysokość opadów od 30 mm do 40 mm. |
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska(%) |
80% |
Uwagi |
Z uwagi na dynamiczną sytuację ostrzeżenia mogą być aktualizowane. |
Godzina i data wydania |
godz. 12:22 dnia 04.08.2023 |
SMS |
IMGW-PIB OSTRZEGA: DESZCZ/1 wielkopolskie/kaliski od 11:00/05.08 do 11:00/06.08.2023 40 mm. |
Opracowanie niniejsze i jego format, jako przedmiot prawa autorskiego podlega ochronie prawnej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Wszelkie dalsze udostępnianie, rozpowszechnianie (przedruk, kopiowanie, wiadomość sms) jest dozwolone wyłącznie w formie dosłownej z bezwzględnym wskazaniem źródła informacji tj. IMGW-PIB. |
Do 14 sierpnia 2023 r. na terenie Gminy przeprowadzane jest badanie Zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych (formularz R-SGR) oraz Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (formularz R-ZW-S).
Badanie przeprowadzają ankieterzy statystyczni, których tożsamość można sprawdzić na stronie Urzędu Statystycznego w Poznaniu https://poznan.stat.gov.pl/badania-ankietowe/statystyczne-badania-ankietowe-2023/
oraz na stronie Głównego Urzędu Statystycznego https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/ .
Mamy nadzieję, że propagowanie statystycznych badań ankietowych wśród mieszkańców przyczyni się do przychylniejszego spojrzenia na pracę ankietera statystycznego i do systematycznego wzrostu liczby wywiadów przeprowadzonych przez ankieterów Urzędu Statystycznego w Poznaniu.
Więcej informacji o badaniach na stronach: https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/kategoria/2/badanie/42 i https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/kategoria/2/badanie/33
Informujemy, że Msza święta żałobna
za
śp. Henryka Muszyńskiego
zostanie odprawiona
dnia 2 sierpnia 2023r. (środa) o godzinie 12.00
w kościele p.w. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Koźminku,
po której nastąpi odprowadzenie Urny z Prochami Zmarłego
na cmentarz parafialny w Złotnikach.
Modlitwa różańcowa przed Mszą św.
Badanie aktywności ekonomicznej ludności to jedno z podstawowych badań prowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny w obszarze rynku pracy. Badanie to umożliwia bieżącą ocenę stopnia wykorzystania zasobów pracy, a zarazem pozwala na szerszą charakterystykę poszczególnych grup ludności wyróżnionych ze względu na ich status na rynku pracy (pracujący, bezrobotni) lub pozostających poza rynkiem pracy (bierni zawodowo). Ponadto w 2023 r. w ramach Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności będą zbierane dodatkowe informacje z zakresu tematu dotyczącego przejścia z pracy na emeryturę oraz pracy nierejestrowanej. Po raz pierwszy Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzono w Polsce w maju 1992 r.
Termin realizacji badania:
cały rok – badanie ciągłe
Metoda realizacji badania:
- wywiad telefoniczny realizowany przez ankietera statystycznego
- wywiad bezpośredni realizowany przez ankietera statystycznego
Zakres zbieranych informacji:
W badaniu zbierane są informacje o podstawowej charakterystyce dot. składu gospodarstw domowych. W odniesieniu do wszystkich osób objętych badaniem:
- rozmiar i struktura populacji osób pracujących, bezrobotnych i biernych zawodowo z uwzględnieniem podziału na cechy demograficzne i społeczno-ekonomiczne (np. płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania),
- źródła utrzymania,
- samoocena stanu zdrowia oraz posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności,
- fakt rejestracji w urzędzie pracy oraz uczestnictwa w edukacji formalnej i pozaformalnej.
Co się dzieje z odpowiedziami respondenta?
Do danych jednostkowych uzyskanych od respondenta mają dostęp jedynie pracownicy statystyki publicznej, wyłącznie w celu dokonania zestawień, opracowań i analiz.
Gdzie sprawdzić tożsamość ankietera?
- w Urzędzie Statystycznym w Poznaniu pod numerami: 61 27 98 302 lub 61 27 98 356,
- dzwonią na infolinię statystyczną 22 279 99 99 kanał 7 (w dni robocze w godz. 8-15),
- na stronie https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/sprawdz-tozsamosc-ankietera
Dlaczego warto wziąć udział w tym badaniu ankietowym?
Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności od 1992 r. monitoruje zmiany zachodzące na polskim rynku pracy. Co kwartał dostarcza wiarygodnych danych dotyczących sytuacji osób pracujących, bezrobotnych oraz biernych zawodowo. Jest głównym źródłem danych wykorzystywanych do konstrukcji wskaźników z zakresu rynku pracy, w tym także do porównań międzynarodowych, co w konsekwencji jest podstawą do podejmowania strategicznych decyzji na poziomie kraju, województwa, ale też Unii Europejskiej. Wyniki BAEL wykorzystywane są przez najważniejsze krajowe i międzynarodowe instytucje m.in. Ministerstwa i Urzędy Centralne, NBP, EBC, ILO, ONZ, UNESCO, OECD, Bank Światowy, MFW, uczelnie i placówki naukowe, media.
Zapraszamy na nowy portal dedykowany badaniom ankietowym
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/