W dniu dzisiejszym została podpisana umowa na roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Koźminek w miejscowości Osuchów – etap I”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie gminy Koźminek”.

W prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę:

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Budowlanych Jakub Wawrzyniak

62-740 Tuliszków, ul. Zaremby 16/9.

Cena wybranej oferty: 975 222,22 zł brutto

Termin wykonania zadania 31 lipca 2021r.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

IMG 4796 002

IMG 4798 002

aktywizacja1

Projekt "Aktywizacja zawodowa: kwalifikacje i doświadczenie” jest realizowany przez  Fundację Centrum Rozwiązań Biznesowych w ramach  Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6 Rynek pracy, Działanie 6.2 Aktywizacja zawodowa na podstawie umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Poznaniu.

Celem głównym projektu jest do 31 sierpnia 2021 r. zwiększenie możliwości zatrudnienia 72 osób (37 Kobiet) bezrobotnych, biernych zawodowo, poszukujących pracy, pracujących w wieku powyżej 29 roku życia.

Szczególnie zapraszamy:

  • Kobiety
  • Osoby powyżej 50 roku życia
  • Osoby długotrwale bezrobotne
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Osoby zamieszkujące miasta średnie
  • Osoby o niskich kwalifikacjach

Okres realizacji projektu: od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2021 r.

Teren realizacji projektu: Całe województwo Wielkopolskie

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 16 osób

- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 21 osób

- Liczba osób z niepełnosprawnościami pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) – 1 osoba

Projekt skierowany jest do 72 osób (37 Kobiet) bezrobotnych, biernych zawodowo, poszukujących pracy, pracujących w wieku powyżej 29 roku życia spełniających wszystkie warunki:

  • miejsce zamieszkania: województwo Wielkopolskie
  • posiadanie statusu osoby bezrobotnej lub biernej zawodowo lub poszukującej pracy lub „pracującej ubogiej” w wieku powyżej 29 roku życia

Szczególnie zapraszamy:

  • Kobiety
  • Osoby powyżej 50 roku życia
  • Osoby długotrwale bezrobotne
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Osoby zamieszkujące miasta średnie
  • Osoby o niskich kwalifikacjach

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:

1. Identyfikacja indywidualnych potrzeb oraz potencjałów uczestnika IPD(72 osoby, 3 godziny/osoba) – usługa ma na celu identyfikacje potrzeb oraz diagnozę możliwości w zakresie doskonalenia zawodowego, opracowanie IPD dla 72 osób.

2. Blok miękkich kompetencji zawodowych. Każdy z uczestników weźmie udział w niżej wymienionym wsparciu podzielonym na moduły (16 godzin/1 grupa, średnio 12 osób/grupa, 72 osoby/5 grup):

  • Zawodowe kompetencje interpersonalne - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, praca nad świadomym i samodzielnym podejmowaniem decyzji przez UP;
  • Rynek pracy i warsztaty edukacyjne - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: metody poszukiwania pracy, wyboru odpowiedniego zawodu oraz pomoc w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, w tym podnoszenia lub uzupełniania kompetencji i kwalifikacji zawodowych.
  • Warsztat autoprezentacji - przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: autoprezentacja, rozmowa kwalifikacyjna itp.

3. Szkolenia kwalifikacyjne/kompetencyjne (średnio 120 godzin/grupę, średnio 12 osób/grupa, 60 osób/5 grup) – celem szkolenia jest przygotowanie UP do wejścia na rynek pracy poprzez wyposażenie ich w aktualną wiedzę i adekwatne kwalifikacje/umiejętności niezbędne w rynku pracy. UP zostanie skierowany przez doradcę zawodowego na dany rodzaj szkolenia, zgodny z jego ścieżką reintegracji oraz zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy.

4. Kompleksowe i indywidualne pośrednictwo pracy (4godziny/osoba, 60 osób) – Celem jest najtrafniejszy dobór odpowiedniej oferty pracy dla Uczestnika Projektu oraz właściwego Uczestnika Projektu na stanowisko zgodnie z oczekiwaniami pracodawcy.

5. Staże zawodowe (3 miesiące/osoba, 38 osób) – każdy z 38 uczestników projektu odbędzie trzymiesięczne staże zawodowe. Staże zawodowe dobierane będą względem predyspozycji każdego z uczestników oraz zgodnie z ukończonym szkoleniem zawodowym, w celu zdobycia doświadczenia zawodowego.

Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:

•    stypendium szkoleniowe (6,78 /h brutto)1
•    stypendium stażowe (1 017,00 zł brutto/ miesiąc)1
•    zwrot kosztów dojazdu na część zajęć
•    wyżywienie podczas zajęć
•    bezpłatne formy wsparcia (indywidualne doradztwo zawodowe, szkolenia zawodowe, pośrednictwo pracy)
•    profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
•    materiały piśmiennicze (długopis, notatnik),
•    zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
•    zaświadczenie o ukończeniu staży
•    pokrycie kosztów egzaminów
•    pokrycie kosztów badań lekarskich

kas 

  • Akcja składania zeznań PIT za 2020 r. potrwa do 30 kwietnia 2021 r.
  • Przypominamy emerytom i rencistom, jak mogą przekazać 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego i jak najszybciej otrzymać zwrot podatku.

 W tym roku osoby, które otrzymały z organu rentowego PIT-11A, mogą:

  • złożyć samodzielnie zeznanie roczne, albo
  • nic nie robić do 30 kwietnia - wtedy urząd skarbowy zaakceptuje zeznanie PIT-37 za 2020 r., automatycznie wygenerowane w usłudze Twój e-PIT.

Zwrot nadpłaty

Zwrot nadpłaty podatku trwa do 45. dni, jeśli zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane albo złożone elektronicznie - najłatwiej w usłudze twój e-PIT, dostępnej w serwisie e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl.

W przypadku zeznań papierowych termin zwrotu wynosi do 3. miesięcy.

Ważne:

aby uzyskać zwrot nadpłaty, zgłoś swój rachunek bankowy do urzędu skarbowego – możesz to zrobić w zeznaniu podatkowym lub na formularzu
ZAP-3. Jeżeli rachunek był zgłoszony wcześniej i jest aktualny, nie musisz nic robić.

Przekazanie 1% na rzecz OPP

Emeryci lub renciści, którzy otrzymali z organu rentowego PIT-40A i chcą przekazać 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP), mogą wskazać wybrane OPP w oświadczeniu PIT-OP lub w zeznaniu podatkowym.

Emeryci i renciści, którzy otrzymali jeden PIT-40A i chcą, by wskazana w ubiegłym roku OPP otrzymała ich 1% podatku, nie będą musieli nic robić, jeśli do 31 marca 2021 r. nie zostanie odwołany stan epidemii. Jeśli natomiast stan epidemii byłby odwołany, to emeryt/rencista będzie musiał sam złożyć PIT-OP lub zeznanie PIT-37 lub PIT-36.

Jeśli podatnik otrzymał PIT-11A i chce przekazać 1% na tę samą organizację co w ubiegłym roku, nie musi nic robić. Urząd skarbowy zrobi to za niego za pośrednictwem usługi Twój e-PIT w automatycznie zatwierdzonym zeznaniu podatkowym.

Jeżeli natomiast podatnik chce przekazać 1% podatku na rzecz innej OPP niż rok wcześniej, musi złożyć PIT-OP lub zeznanie podatkowe.

Ważne:

  • wskazana w ubiegłym roku OPP musi znajdować się w aktualnym Wykazie OPP,
  • gdy w systemie znajduje się zeznanie – niezależnie od tego, czy złożysz je sam, czy zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane przez KAS – nie składaj PIT-OP.

 

 

 

Dzisiaj, tj. 24.02.2021 r., zostały podpisane umowy na roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.:

1) „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody SUW Pietrzyków”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy Koźminek”. Zakres robót związanych z modernizacja Stacji Uzdatniania Wody obejmuje: wymianę rurociągów, armatury, montaż urządzeń pomiarowych na studniach i SUW, montaż agregatu sprężarkowego, montaż agregatu prądotwórczego, wymianę rurociągów w studniach głębinowych, wymianę pomp w zestawie hydroforowym, wymianę sprężarki do napowietrzania wody niezbędnej w procesie technologicznym.

Wartość umowy 520 290,00 zł brutto.

2) „Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody SUW Moskurnia”, w ramach operacji pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy Koźminek”

Wartość umowy 305 040,00 zł brutto.

Zakres robót związanych z modernizacją Stacji Uzdatniania Wody w Moskurnii obejmuje: wymianę pomp i rurociągów w studni głębinowej (rury studzienne), montaż agregatu sprężarkowego, wymianę sprężarki do napowietrzania wody, montaż urządzeń pomiarowych na studni oraz na SUW, montaż agregatów prądotwórczych.

W toku obu postępowań przetargowych wyłoniono wykonawcę - firmę:

HYDRO-MARKO Sp. z o.o. Sp. K.

63-200 Jarocin, ul. Wojska Polskiego 139

Termin wykonania dla obu zadań 30 czerwca 2021r.

Projekty są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

image0 002

ekoedukacja

Szanowni Państwo

ze wzglądu na panującą pandemię wirusa Covid-19 działania edukacyjne dzieci i młodzieży na terenie Związku Komunalnego Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” są mocno ograniczone. Wychodząc naprzeciw potrzebom nauczycieli, dostosowując narzędzia edukacyjne do potrzeb nauki zdalnej, Związek Komunalny Gmin „Czyste Miasto, Czysta Gmina” przygotował materiały szkoleniowe, dotyczące prawidłowej gospodarki odpadami komunalnymi.

Pierwszym z nich jest książeczka w wersji elektronicznej, która obfituje w szereg wyzwań dla dzieci. Są to np. zabawy w rozkodowywanie czy łączenie rysunków z pojęciami. Nie zabrakło również krzyżówek, labiryntów, zadań z zakresu segregowania odpadów i kolorowanek. Natomiast drugi przygotowany materiał to 35 minutowa wideolekcja m.in. z wieloma ciekawostkami dotyczącymi odpadów, praktycznymi poradami ich segregacji.

Mamy nadzieję, że udostępnione materiały będą pomocne w prowadzeniu działań edukacyjnych,
a w szczególności tych dotyczących prawidłowego postępowania z odpadami oraz pozwolą lepiej zrozumieć nasz wpływ na środowisko naturalne, przybliżą działanie gospodarki odpadami i pomogą ćwiczyć umiejętność segregowania śmieci.

Życzymy udanej nauki i zabawy!

Do pobrania:

Książeczka edukacyjna oraz wideolekcja 

Materiały można pobrać z naszej strony www.orlistaw.pl

ekoedukacja2

 

 

 

kas

  • 15 lutego Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) udostępniła podatnikom automatycznie wypełnione rozliczenia roczne w usłudze Twój e-PIT.
  • W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania usługi wysłano za jej pośrednictwem już milion zeznań.

To rekordowy wynik, choć usługa Twój e-PIT także w poprzednich latach cieszyła się ogromną popularnością.

„Twój e-PIT to narzędzie, dzięki któremu rozliczenie podatku jest maksymalnie uproszczone. To sprawia, że podatnicy coraz chętniej z niego korzystają” – mówi rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu Małgorzata Spychała-Szuszczyńska.

„Wygoda i prostota to nie jedyne zalety elektronicznych rozliczeń. Jest nią również dużo szybszy zwrot nadpłaconego podatku – najpóźniej po 45 dniach od złożenia e-PITa” – dodaje.

Jak działa Twój e-PIT

W usłudze Twój e-PIT dostępne są zeznania PIT-37, PIT-38 oraz PIT-28 i PIT-36 dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej.

W usłudze można też złożyć PIT-OP czyli oświadczenie o przekazaniu 1% podatku organizacji pożytku publicznego.

Twój e-PIT w liczbach

W 2021 r. Krajowa Administracja Skarbowa przygotowała na podstawie posiadanych przez siebie danych zeznania roczne za 2020 r. dla 23 262 396 podatników.

Podatnicy korzystający z usługi złożyli już ponad 1 mln formularzy PIT za 2020 rok, w tym:

  • 930 tys. deklaracji PIT-37,
  • 65 tys. deklaracji PIT-28,
  • 19 tys. deklaracji PIT-38,
  • 6,5 tys. deklaracji PIT-36,
  • 6,6 tys. oświadczeń PIT-OP.

Do Twój e-PIT tylko przez e-US

Dostęp do usługi Twój e-PIT możliwy jest wyłącznie przez serwis e-Urząd Skarbowy (e-US), dostępny na stronie podatki.gov.pl.

Do uruchomionego 1 lutego br. e-Urzędu Skarbowego podatnicy logowali się już ponad 4 mln razy. Złożono ok. 7 tys. różnych pism. 227 tys. razy wyświetlono szczegóły mandatu. 304 tys. osób zrealizowało płatności poprzez e-Urząd Skarbowy. .

Informacje związane z rozliczeniem podatku PIT za 2020 r., podatnicy znajdą na stronie podatki.gov.pl w dedykowanej zakładce Twój e-PIT.

asfprzed1

Do 29 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wydłużyła termin składania wniosków o wsparcie na przeciwdziałanie ASF i powodziom.

Na finansowane z PROW 2014-2020 inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej do wykorzystania zostało blisko 200 mln zł. Wnioski o to wsparcie można składać jeszcze przez ponad miesiąc – do 29 marca 2021 r. Przypomnijmy, że nabór skierowany jest do dwóch grup beneficjentów:

Pierwszą są rolnicy, którzy chcą zabezpieczyć swoje gospodarstwa przed afrykańskim pomorem świń (ASF). Mogą oni otrzymać zwrot do 80 proc. kosztów kwalifikowanych (maksymalnie 100 tys. złotych) inwestycji zapobiegających rozprzestrzenianiu się ASF.
W katalogu inwestycji znajdują się m. in. budowa (modernizacja) niecki dezynfekcyjnej, wyposażenie gospodarstwa w urządzenie do dezynfekcji, budowa ogrodzenia chlewni lub taka jej przebudowa, by trzoda była utrzymywana w odrębnych pomieszczeniach.

Drugą grupą są spółki wodne lub związki spółek wodnych, w których większość członków stanowią rolnicy posiadający grunty rolne. I tu można dostać zwrot do 80 proc. kosztów kwalifikowanych (maksymalnie 1 mln złotych). Pomoc udzielana jest na inwestycje w sprzęt zmechanizowany służący do utrzymania w dobrym stanie urządzeń melioracji wodnych wykorzystywanych do celów ochrony gospodarstw przed skutkami powodzi i podtopień. Pieniądze można więc wykorzystać na przykład na zakup koparek, ciągników, rębaków do drewna, kos spalinowych czy kosiarek samojezdnych.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać osobiście lub przez upoważnioną osobę w oddziałach regionalnych lub biurach powiatowych ARiMR, poprzez platformę ePUAP lub przesłać rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Więcej informacji na stronie: www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 38 00 84.

asfprzed

 

Podkategorie

Aktualności

powrót do góry strony